vrijdag 6 februari 2009

Reisrevue, vakblad voor de reiswereld.


Thailand wil weer op de kaart

06 FEB 2009

Het Thais Verkeersbureau (TAT) in Nederland werkt aan een campagne om het land weer top of mind bij de reisverkopers te krijgen. Na de bezetting vorig jaar december van de luchthaven bij Bangkok, is het aantal boekingen bij touroperators in Nederland dramatisch gedaald (vorige maand min ruim 40%). Directeur Harry Betist van het verkeersbureau hoopt de balie ervan te kunnen overtuigen dat de situatie in Thailand weer normaal is.

Volgens hem laten reisbureaus kansen liggen. ‘Hoewel de GfK/ANVR-cijfers een forse achterstand aangeven, blijkt het aantal passagiers nauwelijks daling te laten zien. Er wordt vooral vanuit Düsseldorf gevlogen. Deze cijfers onthullen dat of de reisbureaus dynamic packagen, of dat de klant direct in Thailand reserveert. In beide gevallen worden de touroperators grotendeels gepasseerd.’ Op een relatiebijeenkomst donderdag van de TAT en de Thaise ambassade bevestigden de aanwezige touroperators deze trend in het boekingsgedrag. ‘Vooral direct sales speelt ons inderdaad parten’, aldus Chris Freitag van Kuoni. Volgens Betist adviseren reisbureaus veel te snel een andere verre bestemming als klanten (eigenlijk) naar Thailand willen.

Het verkeersbureau schakelt een NHTV-student in om het imago van Thailand te onderzoeken na de politieke rellen vorig jaar. In maart gaat de b-to-b campagne van start. Naar de consument wordt nu het thema gehanteerd ‘Amazing Thailand, Amazing Value’. ‘Het is er fantastisch en super goedkoop’, laat de TAT weten.

Door Jan Lokhoff

Geen opmerkingen: